En kritisk vurdering af vores co-design event ud fra litteraturen om designmetoder og participatorisk design
Kritik
Opgaven blev lidt ukonkret, fordi der ikke var noget specifikt at holde købsrejsen op på. Det ville formentlig have givet en anden købsrejse, hvis vi præsenterede brugerne for et eller flere stykker tøj, som de skulle forholde sig til.
Vi forklarede kort domænekortene og slet ikke teknologikortene. Det gjorde vi bevidst ikke, for ikke at farve dem for meget, men det betød også at kortene var op til fortolkning for brugerne, hvilket kan give problemer ift. sammenligning. Vi synes dog vi kom okay omkring det, ved at få brugerne til at fortælle hvorfor de havde valgt de kort som de havde.
De fleste af vores teknologikort var positivt ladede. Kun et par enkelte var negativt ladede. Vi føler derfor godt der kan mangle det aspekt i resultatet. Brugerne havde ikke særlig god mulighed for at understrege de negative føleser, der også kan være under en købsrejse.
Fjerde step på købsrejsen (Behold/retur) gav noget tvivl. Den var lidt svær at adskille fra tredje step (Efter køb) for de fleste af brugerne. Nogle af brugerne kunne slet ikke forholde sig til det step, formentlig fordi den var for snæver, da der er flere muligheder, fx videresalg.