Vores 20 observationer og findings

2024-03-13

Følgende præsenterer vi, hvilke observationer og findings, som vi har indsamlet fra feltstudierne. Disse bidrager til en forståelse af konteksten, brugerne og designudfordringen.

1. Dem som køber mest og (måske) har det største klimaaftryk er også dem, som er mest bevidst om deres klimaaftryk.

2. Økonomi spiller en stor rolle for folks forbrugsvaner

3. Trends skaber et højere forbrug da folk gerne vil være med på trends

4. Dualitet mellem at være med på trends men samtidig være unik i sit tøjkøb

5. Køber tøj til forskellige anledninger

6. Uoverskueligt og meget tidskrævende at købe genbrug

7. Der er en øget tendens for at købe genbrugstøj hos flere af dem som vi har interviewet 

8. Vi oplever at folk godt ved at tøjindustrien er en stor klimasynder men samtidig er det ikke en drivkraft i folks købsvaner

9. Folk siger at de går op i kvalitetsvarer men samtidig kan vi se at de også køber tøj som er af mindre god kvalitet

10. Når man nævner ordet bæredygtighed er der en tendens for at folk gerne vil fortælle/bevise i hvilket omfang de er bæredygtige og at de er bevidste om hele bærdygtighedsdebatten. 

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20. 

Gruppe 5, hold 2 - Liv, Helene, Anders og Louise
Brugerdrevet design, F24
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang